Reklamačný poriadok



obchodnej spoločnosti BANDI VAMOS a.s., sídlo: Kotkova 271/6, 703 00 Ostrava – Vítkovice, Česká republika, IČ: 294 50 331, zapísanej v obchodnom registri Krajského súdu v Ostravě, oddiel B, vložka č. 11228.


Rozsah, podmienky a spôsob uplatnenia zodpovednosti za vady Tovaru, vrátane podmienok uplatnenia vád a údaje o tom, kde je možné uplatniť reklamáciu v prípade zmluvy uzavretej medzi obchodnou spoločnosťou BANDI VAMOS a.s. a kupujúcim, ktorý nie je spotrebiteľom, sú podrobne upravené v Reklamačnom poriadku Predávajúceho zverejneného tu.


1  VYMEDZENIE POJMOV


1.1
Predávajúci: BANDI VAMOS a.s., sídlo: Kotkova 271/6, 703 00 Ostrava – Vítkovice, Česká republika, IČ: 294 50 331, zapísaný v obchodnom registri Krajského súdu v Ostravě, oddiel B, vložka č. 11228,


1.2
Kupujúci a Spotrebiteľ: fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení Kúpnej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania,


1.3
Tovar: hnuteľné veci, ktoré sú predmetom Kúpnej zmluvy, a to najmä odevy, obuv a odevné doplnky,


1.4
Kúpna zmluva: zmluva uzavretá medzi Predávajúcim a Kupujúcim, ktorej predmetom je povinnosť Predávajúceho odovzdať Kupujúcemu Tovar a povinnosť Kupujúceho Tovar prevziať a zaplatiť zaň Predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu,


1.5
E-shop: internetový obchod prevádzkovaný Predávajúcim na internetovej adrese www.BandiVamos.sk.



2  PRAVIDLÁ PRE POUŽITIE A RIADNU ÚDRŽBU TOVARU


2.1
Základným predpokladom naplnenia úžitkovej hodnoty Tovaru je vhodná voľba Tovaru Kupujúcim z hľadiska jeho druhu, veľkosti a účelu použitia, ako aj z hľadiska potrieb Kupujúceho.


2.2
Kupujúci je pri výbere Tovaru povinný zvážiť materiálové zloženie Tovaru, a to najmä s ohľadom na zamýšľaný účel použitia Tovaru a spôsob jeho ošetrovania.


2.3
Kupujúci berie na vedomie, že Predávajúci nenesie zodpovednosť za nadmerné opotrebenie Tovaru zapríčinené výberom nevhodnej veľkosti Tovaru, ktorá nezodpovedá potrebám Kupujúceho (dôsledky nadmerného namáhania látky).


2.4
Kupujúci je povinný pri užívaní a údržbe Tovaru rešpektovať materiálové zloženie Tovaru. Kupujúci berie na vedomie, že v rámci Reklamácie nemožno uznať vady Tovaru, ktoré sú spôsobené nevhodným či neštandardným spôsobom použitia alebo nevhodnou údržbou.


2.5
Kupujúci berie na vedomie, že záručnú dobu nemožno zamieňať so životnosťou Tovaru. Životnosť Tovaru je daná spôsobom a intenzitou užívania Tovaru. Kupujúci berie na vedomie, že intenzívnym užívaním môže dôjsť k poškodeniu alebo zničeniu Tovaru bežným opotrebením (napr. k vytvoreniu „žmolkov“, vyblednutiu látky či iným zmenám materiálu v dôsledku intenzívneho nosenia, častého prania, sušenia, žehlenia), a to bez ohľadu na trvanie záručnej doby.


2.6
Kupujúci ďalej berie na vedomie, že Predávajúci nenesie zodpovednosť za zmeny Tovaru či jeho vlastností v dôsledku vplyvu prostredia alebo spôsobu užívania Tovaru Kupujúcim (najmä používanie nevhodných dezodorantov, pôsobenie potu, nadmerná intenzita užívania, nadmerné trenie, nadmerná záťaž - napr. nosenie ťažkých predmetov vo vreckách alebo nadmerné zaťaženie peňaženky, aktovky či etue, kontaktu Tovaru s ostrými hranami, najmä hodinkami či šperkami).


2.7
Vady Tovaru spôsobené mechanickým poškodením (napr. vytrhnutá niť v látke, prasknutý golier na košeli) možno uznať iba v prípade, že Tovar túto vadu mal už pri prevzatí Tovaru Kupujúcim. Kupujúci je povinný Tovar pred jeho zakúpením na predajni prezrieť a skontrolovať, a to najmä s ohľadom na to, či Tovar nemá mechanické poškodenia alebo iné zjavné vady. Kupujúci berie na vedomie, že v prípade, keď mal Kupujúci možnosť si Tovar fyzicky prezrieť pred jeho zakúpením (t. j.  nejde o nákup prostredníctvom e-shopu), prevzatím Tovaru Kupujúci potvrdzuje, že Tovar nevykazuje mechanické poškodenia a nemá ani iné zjavné vady s tým, že na neskoršie Reklamácie mechanického poškodenia Tovaru či zjavných vád Tovaru nie je možné prihliadať.


2.8
V prípade nákupu tovaru prostredníctvom E-shopu je Kupujúci povinný Tovar prezrieť bezodkladne po prevzatí Tovaru a skontrolovať, či Tovar nemá mechanické poškodenia alebo iné zjavné vady. Ak Kupujúci zistí akékoľvek mechanické poškodenie Tovaru, alebo Tovar vykazuje iné zjavné vady, je Kupujúci povinný Tovar reklamovať najneskôr do 3 pracovných dní od prevzatia Tovaru zakúpeného prostredníctvom E-shopu. Kupujúci berie na vedomie, že na neskoršie Reklamácie mechanického poškodenia Tovaru či zjavných vád Tovaru zakúpeného prostredníctvom E-shopu nebude možné prihliadať.


2.9
Predpokladom pre zachovanie dobrého stavu Tovaru a jeho dlhej životnosti je pravidelná a správna údržba. Pri údržbe Tovaru je nevyhnutné postupovať podľa symbolov uvedených na etikete Tovaru.


2.10
Kupujúci berie na vedomie, že ďalšie pokyny na používanie a údržbu obuvi môžu byť uvedené v záručnom liste, ktorý Kupujúci obdrží pri zakúpení obuvi. Kupujúci je povinný sa s týmito pokynmi oboznámiť a tieto dodržiavať.


ZÁKLADNÉ PRAVIDLÁ ÚDRŽBY OBLEKOV:


2.11
Sako je nevyhnutné vždy vešať na vešiak tak, aby v priebehu používania bola zachovaná fazóna. Predávajúci neodporúča „prehadzovať“ preložené sako cez opierku stoličky. Čistenie obleku je možné výhradne v čistiarni, kde oblek prejde procesom suchého čistenia. Kupujúci berie na vedomie, že oblek nemožno prať, či už ručne alebo v automatickej práčke alebo dávať do sušičky. Oblek možno kefovať jemnou kefkou za účelom odstránenia prípadných malých smietok, lupín či vlasov. Kupujúci v žiadnom prípade nesmie vykonávať čistenie obleku svojpomocne, a to ani v prípade, že bol oblek obliaty tekutinou. Predávajúci upozorňuje Kupujúceho, aby nežehlil už nosené nohavice, lebo takto budú do látky nažehlené nečistoty z ich nosenia, ako aj prípadný pot, čo následne môže spôsobiť zmeny materiálu Tovaru, ktorý nemožno v rámci Reklamácie uznať ako vadu Tovaru.


3  ZÁKLADNÉ USTANOVENIA O ZODPOVEDNOSTI PREDÁVAJÚCEHO ZA VADY TOVARU


3.1
Vadou Tovaru sa rozumie najmä vada použitého materiálu alebo vada spôsobená nesprávnym technologickým postupom pri výrobe či použitím nesprávnej či nevhodnej technológie výroby.


3.2
Kupujúci berie na vedomie, že za vadu nemožno považovať zmenu Tovaru či jeho vlastností, ktorá vznikla v dôsledku opotrebenia tovaru bežným užívaním, nevhodným spôsobom užívania, užívaním Tovaru na nevhodný účel, nevhodnou alebo nedostatočnou údržbou, nadmernou intenzitou užívania, nevhodným výberom veľkosti tovaru, poškodením či akýmkoľvek zásahom zo strany Kupujúceho či tretej osoby alebo v dôsledku prirodzených zmien materiálu, z ktorého je tovar vyrobený. Kupujúci berie na vedomie, že pri posudzovaní reklamovanej vady je nevyhnutné brať do úvahy tiež dĺžku a intenzitu používania Tovaru.


4  ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY A ZÁRUKA


4.1
Zodpovednosť za vady Predávajúceho voči Kupujúcemu sa riadi príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník“) a zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov.


4.2
Kupujúci je povinný prezrieť Tovar bezodkladne po jeho prevzatí.


SÚLAD S KÚPNOU ZMLUVOU:


4.3
Predávajúci zodpovedá Kupujúcemu za to, že Tovar je pri prevzatí Kupujúcim v súlade s Kúpnou zmluvou. Súladom s Kúpnou zmluvou sa rozumie, že Tovar má pri predaji stanovenú akosť, množstvo, mieru a hmotnosť. Tovar musí byť bez vád a musí zodpovedať platným technickým normám.


4.4
Vada, ktorá sa prejaví do šiestich mesiacov odo dňa prevzatia Tovaru, sa považuje za vadu, ktorá bola už v deň prevzatia, ak to neodporuje povahe Tovaru alebo ak sa nepreukáže opak.


ZÁRUKA:

4.5

Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má Tovar pri prevzatí Kupujúcim a za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí Tovaru v záručnej dobe.


4.6
Kupujúci nemá právo z vadného plnenia, ak vadu sám spôsobil.


4.7
Záruka sa nevzťahuje na opotrebenie Tovaru spôsobené jeho bežným užívaním. Pri použitých veciach Predávajúci nezodpovedá za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením. Pri veciach predávaných za nižšiu cenu nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.


4.8
Predávajúci poskytuje na Tovar záruku 24 mesiacov. Záručná doba začína plynúť od prevzatia Tovaru Kupujúcim. Práva zo zodpovednosti za vady Tovaru, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe.


4.9
Ak ide o použitú vec, záručná doba je 12 mesiacov.


4.10
Práva zo zodpovednosti za vady je Kupujúci povinný uplatniť bez zbytočného odkladu po tom, ako sa vada objavila. Kupujúci berie na vedomie, že bezdôvodné oneskorenie s uplatnením práv zo zodpovednosti za vady a prípadné užívanie Tovaru napriek objavenej vade môže spôsobiť zhoršenie vady a môže byť dôvodom odmietnutia Reklamácie.


4.11
Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má Kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.


4.12
Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu Tovaru, alebo ak sa vada týka len súčasti Tovaru, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu Tovaru alebo závažnosť vady.


4.13
Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný Tovar za bezvadný, ak to Kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.


4.14
Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa Tovar mohol riadne užívať ako Tovar bez vady, má Kupujúci právo na výmenu Tovaru alebo má právo od Kúpnej zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú Kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ale Kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád Tovar riadne užívať.


4.15
Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má Kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny Tovaru.


4.16
Ak Tovar predávaný za nižšiu cenu alebo použitý Tovar má vadu, za ktorú Predávajúci zodpovedá, má Kupujúci namiesto práva na výmenu Tovaru právo na primeranú zľavu.


4.17
Ak má Kupujúci právo na výmenu Tovaru alebo právo na odstúpenie od Kúpnej zmluvy (vrátenie peňazí), záleží na Kupujúcom, ktoré z týchto práv si uplatní. Len čo si však zvolí jedno z týchto práv, nemôže už túto voľbu sám jednostranne meniť.



POSTUP PRI REKLAMACII:


4.18
Kupujúci môže uplatniť Reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzkarni Predávajúceho (predajni), v ktorej je prijatie Reklamácie možné s ohľadom na predávané Tovary.


4.19
Za okamih uplatnenia Reklamácie sa považuje okamih, keď Predávajúci obdržal od Kupujúceho reklamovaný Tovar. Kupujúci je povinný reklamovať Tovar kompletný, vyčistený a hygienicky nezávadný. Predávajúci nie je povinný prevziať reklamovaný Tovar, ak je znečistený.


4.20
Kupujúci preukáže nákup Tovaru u Predávajúceho, ako aj včasnosť Reklamácie, predložením dokladu. Nákup Tovaru u Predávajúceho, ako aj včasnosť Reklamácie, môže Kupujúci preukázať aj iným dôveryhodným spôsobom.


4.21
Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď kupujúci po skončení opravy bol povinný Tovar prevziať, sa do záručnej doby nepočíta. Predávajúci je povinný vydať Kupujúcemu potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o vykonaní opravy a o dobe jej trvania.


4.22
Ak Kupujúci uplatní Reklamáciu, Predávajúci, ním poverený zamestnanec alebo určená osoba sú povinní poučiť Kupujúceho o jeho právach, ako sú uvedené v čl. IV tohto Reklamačného poriadku a právach vyplývajúcich mu z § 622 a 623 Občianskeho zákonníka.


4.23

Na základe rozhodnutia Kupujúceho, ktoré z týchto práv si uplatňuje, je Predávajúci povinný určiť spôsob vybavenia Reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia Reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu Tovaru alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia Reklamácie.


4.24

Po určení spôsobu vybavenia Reklamácie sa Reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno Reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie Reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia Reklamácie.


4.25

Ak k prevzatiu reklamovaného Tovaru (predmetu Reklamácie) Predávajúcim dôjde v neskorší deň, ako je deň uplatnenia Reklamácie, tak lehoty na vybavenie Reklamácie podľa predchádzajúceho článku Reklamačného poriadku začínajú plynúť odo dňa prevzatia predmetu Reklamácie Predávajúcim; najneskôr však od momentu, keď Predávajúci znemožní alebo zabráni prevzatie predmetu Reklamácie.


4.26

Po uplynutí lehoty na vybavenie Reklamácie má Kupujúci právo od Zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu Tovaru za nový Tovar.


4.27

Ak Kupujúci Reklamáciu Tovaru uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže Predávajúci vybaviť Reklamáciu zamietnutím iba na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od Kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením. Predávajúci je povinný poskytnúť Kupujúcemu kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie Reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia Reklamácie.


4.28

Ak Kupujúci Reklamáciu Tovaru uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a Predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá Reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení Reklamácie uviesť, komu môže Kupujúci zaslať Tovar na odborné posúdenie. Ak je Tovar zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša Predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak Kupujúci odborným posúdením preukáže zodpovednosť Predávajúceho za vadu, môže Reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný Kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia Reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú Reklamáciu nemožno zamietnuť.


4.29

V prípade, že si Kupujúci nevyzdvihne Tovar po vybavení Reklamácie, najneskôr do 30 dní odo dňa, kedy bol Kupujúci preukázateľne vyzvaný na prevzatie plnenia, v dôsledku čoho Predávajúcemu vzniknú náklady na skladovanie Tovaru, je Predávajúci oprávnený požadovať od Kupujúceho zaplatenie poplatku za uskladnenie Tovaru vo výške 1 EUR za 1 deň uskladnenia Tovaru, a to až do času, pokým si Kupujúci Tovar nevyzdvihne, na čo upozorní Predávajúci Kupujúceho vo výzve na prevzatie Tovaru. Ak si Kupujúci Tovar nevyzdvihne ani po uplynutí 6 mesiacov, odo dňa, kedy mu bola doručená výzva na prevzatie Tovaru, je Predávajúci oprávnený s Tovarom voľne nakladať, na čo Predávajúci upozorní Kupujúceho vo výzve na prevzatie Tovaru.


4.30

Predávajúci je povinný pri uplatnení Reklamácie vydať Kupujúcemu potvrdenie. Ak je Reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, Predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení Reklamácie doručiť Kupujúcemu ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení Reklamácie; potvrdenie o uplatnení Reklamácie sa nemusí doručovať, ak Kupujúci má možnosť preukázať uplatnenie Reklamácie iným spôsobom.


4.31

Predávajúci je povinný o vybavení Reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia Reklamácie, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení Reklamácie, ak lehota na jej vybavenie začala plynúť odo dňa prevzatia predmetu Reklamácie Predávajúcim.


4.32

Kupujúci je oprávnený obrátiť sa so sťažnosťou alebo návrhom na začatie alternatívneho riešenia sporu s Predávajúcim na Slovenskú obchodnú inšpekciu. Podrobné informácie o kontrolných právomociach Slovenskej obchodnej inšpekcie možno nájsť na adrese: www.soi.sk. Slovenská obchodná inšpekcia je orgánom alternatívneho riešenia sporov, na ktorý sa Spotrebiteľ môže obrátiť, ak medzi ním a Predávajúcim dôjde k vzniku spotrebiteľského sporu z Kúpnej zmluvy alebo zo zmluvy o poskytovaní služieb, ktorý sa nepodarí vyriešiť vzájomnou dohodou. Kupujúci môže využiť tiež platformu pre riešenie sporov online, ktorá je zriadená Európskou komisiou na adrese: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.



5  ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA


5.1
Tento Reklamačný poriadok je platný a účinný od 1.7.2024.



6  OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV


6.1

Prevádzkovateľ internetových stránok bandivamos.cz, obchodná spoločnosť BANDI VAMOS a.s. je zaregistrovaná na Úrade na ochranu osobných údajov ako zberateľ osobných dát pod registračním číslem 00049179. Týmto splnil zákonnú povinnosť k zhromažďovaniu osobných údajov v rozsahu, v akom ich vykonáva na stránkach www.bandivamos.sk. Vaše údaje poskytnuté na www.bandivamos.sk budú uchované a chránené proti zneužitiu v súlade s ustanoveniami zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.

Cookies

Tento e-shop a partneri potrebujú Váš súhlas na využitie jednotlivých dát, aby Vám okrem iného mohli ukazovať informácie týkajúce sa Vašich záujmov. Súhlas udelíte kliknutím na políčko „Súhlasím“.